تماس با ما

وام تعمیر مسکن و جعاله

وام تعمیر مسکن

یکی از فضاهایی که با گذشت زمان دچار استهلاک شده و نیاز است که برای تعمیر آن هزینه ای پرداخت شود، ساختمان ها هستند. یک منزل مسکونی را در نظر بگیرید، به نظر شما این ساختمان ممکن است چه هزینه هایی را برای شما به بار آورد؟ مثلا یکی از مواقعی که باید برای منزلتان مبالغی را هزینه کنید زمانی است که قسمتی از ساختمان با خرابی مواجه می شود. این خرابی ها می تواند هم شامل مسائل کوچک مانند تعویض شیرهای آشپزخانه باشد و یا بزرگتر از آن، مانند رنگ کردن خانه و یا موارد این چنینی باشد. زمانی که ساختمان با مشکلات کوچک مواجه می شود هزینه زیادی برای تعمیر نیاز ندارد اما مواقعی که شما قصد دارید تغییرات بزرگی را در یک ساختمان و یا بنا ایجاد کنید باید بودجه قابل توجهی نیز در اختیار داشته باشید.

افرادی که حساب پس انداز قابل توجهی دارند معمولا در چنین شرایطی با بحرانی مالی مواجه نمی شوند اما کسانی که با کمبود بودجه درگیرند، فراهم کردن بودجه مورد نیاز برایشان کار دشواری خواهد بود. تمام این موارد را عنوان کردیم که به شما یک راه حل منطقی برای فراهم کردن پول مورد نیازتان اشاره کنیم. گرفتن وام تعمیرات از بانک ها یکی از راه هایی است که می توانید به کمک آن به شکل ظاهری منزل خود سر و سامان بدهید. به وام هایی که بانک ها برای تعمیرات منازل مسکونی در اختیار مشتریانشان قرار می دهند وام های جعاله گفته می شود. ما امروز قصد داریم در مورد این وام ها با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی که نیاز است در مورد این وام بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

 

انواع وام جعاله

 

وام جعاله یا وام تعمیرات مسکن را به دو دسته تقسیم می کنند: وام جعاله تکمیل و وام های جعاله تعمیر.

وام جعاله تکمیل برای اموری مانند ساخت حیاط، ساخت نرده، کابینت، نصب کف پوش، ایجاد تغییر در داخل ساختمان ها، لوله کشی آب و گاز، نصب تاسیسات مربوط به گرمایش و سرمایش، حفاری چاه و غیره پرداخت می شود.

وام جعاله تعمیر نیز برای اموری مانند کاشی کاری، جا به کردن درب ها و پنجره ها، ترمیم پشت بام، رنگ کاری ساختمان، تعمیر سرویس های بهداشتی، تعمیر سیم کشی ساختمان، انجام تعمیرات جزئی و کوچک در بنا و غیره پرداخت می شود.

کسانی که قصد خرید خانه با کمک وام مسکن را دارند، نباید تصور کنند که وام جعاله به آنها تعلق نمی گیرد. اگر خانه ای که قصد خرید آن را دارید به تعمیرات نیاز دارد می توانید هم از وام مسکن برای خرید آن استفاده کنید و هم از وام جعاله برای تعمیر و بازسازی آن کمک بگیرید.

وام تعمیر مسکن و جعاله

روش های  دریافت وام جعاله

 

یکی از بانک هایی که به صورت تخصصی در حوزه مسکن کار می کند، بانک مسکن است. این بانک هم برای خرید خانه و هم برای تعمیرات وام های را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. کسانی که قصد دارند از این بانک برای تعمیر مسکن خود وام دریافت کنند می توانند به دو روش اقدام نمایند:

  • دریافت وام از طریق سپرده گذاری
  • دریافت وام از طریق اوراق گواهی ممتاز

در ادامه این دو روش را توضیح خواهیم داد و شرایط دریافت هر یک را ذکر می کنیم.

 

دریافت وام جعاله از طریق سپرده گذاری

 

کسانی که می خواهند به روش سپرده گذاری وام جعاله دریافت کنند باید به مدت شش ماه در یکی از حساب های صندوق پس انداز مسکن، صندوق پس انداز ساخت مسکن، صندوق پس انداز یکم، صندوق پس انداز مسکن جوانان و یا صندوق پس انداز مسکن پول مبلغی را سپرده گذاری نمایند. معمولا مقدار وامی که بدین روش در اختیار متقاضی قرار داده می شود، 5 میلیون تومان است. نرخ سود این وام نیز 11 درصد بوده و وام گیرنده باید در طی مدت زمان 5 ساله آن را به بانک برگرداند. روش پرداخت اقساط وام نیز می تواند مطابق با خواست فرد دریافت کننده وام به صورت ساده صورت گیرد و یا به صورت پلکانی.

 

دریافت وام جعاله از طریق اوراق گواهی ممتاز

 

متقاضی دریافت وام جعاله از طریق اوراق گواهی ممتاز باید ابتدا اوراق گواهی ممتاز یا اوراق تسه را خریداری کنید. خرید این اوراق از طریق یکی از شعب بانک مسکن و یا از طریق شعب کارگزاری بورس انجام می شود. افرادی که می خواهند از طریق بورس این اوراق را خریداری کنند باید در سامانه سجام ثبت کنند و کدی که به کد بورسی معروف است را دریافت نمایند.

قیمت هر برگه از اوراق تسه 50 هزار تومن بوده و هر برگ از آن ارزشی برابر 500 هزار تومان تسهیلات بانک مسکن را دارد. سقف وام جعاله ای که با این روش به متقاضیان داده میشود 40 میلیون تومان است.

 

    پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    فراموشی رمز عبور

    ثبت نام