تماس با ما

گران ترین محله های تهران برای خرید خانه

گران ترین محله های تهران برای خرید خانه

تهران، پایتخت کشور ایران و یکی از شهرهایی است که برخی دوست دارند در آن ملک و یا یک خانه از آن خود داشته باشند. قیمت خانه ها در محله های متفاوت، مختلف بوده و شما باید با در نظر گرفتن بودجه ای که دارید یکی از مناطق 22 گانه این شهر را برای زندگی انتخاب کنید. خرید خانه در برخی مناطق تهران برای برخی افراد همچون آرزو می ماند؛ زیرا قسمت زمین و ملک در این مناطق بسیار بالاست و توان مالی همه در حدی نیست که بتوانند صاحب یک خانه در ازن مناطق شوند. آشنایی با محله های گران قیمت تهران، موضوعی است که ما قصد داریم در این متن در موردشان صحبت کنیم. اگر می خواهید با نام این محله ها آشنا شوید و بدانید دقیقا کجای تهران قرار دارند این متن را به انتها مطالعه کنید.

 

الهیه

 

الهیه یکی از گران ترین محله های تهران است و در منطقه یک قرار گرفته است. این محله از جمله شیک ترین و لوکس ترین مناطق پایتخت محسوب شده و در مجاورت تجریش، چهار راه پارک وی، خیابان ولیعصر و پل رومی قرار گرفته است.

نکته ای که شاید دانستن آن برای برخی جالب باشد این است که در گذشته و در این منطقه اجازه ساخت ساختمان هایی که بیش از 2 طبقه داشتند داده نمی شد و به همین دلیل اغلب ساختمان های قدیمی این منطقه دو طبقه ای هستند. البته این قانون امروز وجود ندارد و می توان برج های چند ده طبقه و بسیار لوکسی را در الهیه شاهد بود.

از معروف ترین خیابان های این محله می توان به خیابان فرشته اشاره کرد. در خیابان فرشته سفارت خانه کشورهای مصر، مالزی، بلژیک و دانمارک قرار دارند. برج ها با معماری و طراحی های خارجی منحصر به فرد و بسیار زیبا از جمله مشخصه های این منطقه لوکس به شمار می رود.

از ویژگی هایی که باعث شده این منطقه به یکی از گران ترین مناطه تهران تبدیل شود می توان به آب و هوای بسیار عالی، وجود امکانات فراوان، رعایت اصول شهرسازی در ساخت و غیره اشاره کرد.

 

ولنجک

 

ولنجک در منطقه 1 تهران و در کنار قله توچال قرار دارد و به بام تهران مشهور است. قرارگیری در کنار این قله به تنهایی کافی است تا متوجه شوید چرا ولنجک محبوبیت و طرفداران زیادی دارد. البته وجود امکاناتی هم چون دانشگاه، مراکز اداری، بیمارستان و سفارت خانه از دیگر دلایل اهمیت این محله به شمار می رود.

اغلب خانه هایی که در محله ولنجک وجود دارد ویلایی هستند و متراژ بالایی دارند. البته این اواخر ساخت برج های لوکس و بی نظیر نیز در آن مشاهده می شود و محبوبیت آن را افزایش داده است.

 

محمودیه

 

محله محمودیه در منطقه 1 تهران واقع شده و خانه های ویلایی با مساحت های بالا در آن به چشم می خورند. تعداد برج های لوکس محمودیه در سال های گذشته زیاد نبود اما جدیدا ساخت و ساز در این منطقه نیز افزایش پیدا کرده و تعداد برج های لوکس و لاکچری نیز رو به افزایش گذشته است. از برج های بسیار زیبا و لوکس در این منطقه می توان به برج های تجاری پالادیوم، میلان و محمودیه اشاره کرد.

 

فرمانیه

 

یکی دیگر از مناطق لوکس و گران قیمت در شهر تهران محله فرمانیه است. وجود چندین سفارت خانه و امکانات زیاد این محله از جمله دلایل افزایش قیمت منازل در این قسمت شده است. زمین های فرمانیه به یکی از شاهزاده های زمان قاجرا به نام شاهزاده عبدالحسین میرزا فرمانفرما تعلق داشته است.

معروف ترین برج هایی که در فرمانیه می توان نام برد برج های نگین، دوقلو، برج آسمان، زنبق و کوه نور هستند. سفارت خانه کشورهای ایتالیا، سوئد، چک، ترکمنستان و نروژ در این محله قرار دارد.

خرید خانه در مناطق گران قیمت تهران

زعفرانیه

 

معروف ترین و گران ترین محله تهران در نظر برخی افراد زعفرانیه است. زمین های این محله در گذشته زمین های کشاورزی بوده اند اما با گذشت زمان، تغییر کاربری داده و به منطقه ای مسکونی تبدیل شده اند.

مجاورت این منطقه با کوهپایه های البزر در افزایش قیمت منازل مسکونی زعفرانیه بی تاثیر نبوده است. خانه هایی با متراژهای بالای و برج های لوکس از جمله مشخصات این محله به شمار می رود.

 

نیاوران

 

یکی از مناطق تهران که شاید در گذشته برکه و نی زارهای زیادی در آن وجود داشته است، نیاوران است. این محله از دیگر محله های مرفه نشین و گران قیمت تهران بوده و برخی می گویند که به دلیل وجود نی زارها و برکه های فراوان به این منطقه نی آوران گفته می شده است. البته به مرور زمان این اسم تغییر کرده و امروزه همه آن را نیاوران می خوانند.

نیاوران با فرمانیه، تجریش، دارآباد، اردوگاه باهنر و ارتفاعات کلکچال همسایه بوده و اغلب پنت هاوس ها و برج های معروف تهران در این محله ساخته شده است.

 

اقدسیه

 

از دیگر مناطق لوکس و گران در شهر تهران، اقدسیه است. این محله در مجاورت محله های شمال شرقی تهران و همچنین شمیران قرار دارد. اقدسیه از میدان اقدسیه شروع شده و در نهایت نیز به سه راه اقدسیه در تقاطع خیابان پاسداران ختم می شود.

 

تجریش

 

نمی توان از مناطق گران قیمت و شیک تهران صحبت کرد اما از تجریش نامی به میان نیاورد. تجریش نیز در منطقه 1 تهران واقع بوده و به دلیل بازار قدیمی، کاخ سعدآباد، کوه دربند و امامزاده صالح شهرت و محبوبیت زیادی نزد تهرانی ها و در کل، ایرانی ها دارد. وجود مراکز تفریحی  و تجاری نیز باعث شده که این منطقه به یکی از مناطق اصلی گردشگری در تهران تبدیل شود.

آب و هوای بسیار مطبوعی که در تجریش وجود دارد نیز در نوع خود محکم ترین دلیلی  است که باعث شده تجریش به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. حتی قدم زدن در خیابان های این منطقه که پر است از مغازه های قدیمی، شما را به با خود به سفر زمان و گذشته ها می برد و حسی جدید و شور انگیز در وجودتان ایجاد خواهد کرد.

 

قیطریه

 

از دیگر مناطق مرفه نشین و گران قیمت تهران برای خرید خانه، قیطریه است. این منطقه از همان زمان های گذشته نیز مخصوص سکونت افراد مرفه جامعه بوده و کمتر کسی را با درآمدهای معمولی می توان در این منطقه مشاهده کرد. قیطریه در گذشته یک باغ بزرگ بوده و نخست وزیر ناصر الدین شاه از آن به عنوان محل سکونت خود استفاده می کرده است.

 

سعادت آباد

 

بافت جدید و به روز محله سعادت آباد به همراه امکانات بسیار مناسب، معماری ویژه و منحصر به فرد، دسترسی به بزرگراه ها از جمله دلایلی  است که باعث شده این منطقه نیز یه یک منطقه لوکس و شیک و گران برای خرید خانه تبدیل شود. سعادت آباد در منطقه 2 تهران واقع شده است.

    پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    فراموشی رمز عبور

    ثبت نام