تماس با ما

هنگام اجاره خانه به این نکات دقت کنید

نکات مهم در اجاره خانه

اجاره مسکن یکی از روش هایی است که انسان بدون پرداخت هزینه های بسیار بالا به صورت موقت و محدود، می تواند صاحب یک خانه شود. در اجاره مسکن، فرد از یک یا چند سال ممکن است در یک جا ساکن شود اما کوتاهی این مدت نمی تواند دلیلی باشد که یک فرد هر جایی را برای سکونت خود انتخاب کند.

 

از آنجایی که انسان بیشتر ساعات شبانه روز را در منزل حضور دارد، بنابراین باید کاملا احساس راحتی داشته باشد و از محیطی که در آن زندگی می کند، نهایت لذت و آرامش را تجربه کند. تجربه این احساس نیازمند آن است که شما تمام ملاک هایی که برایتان اهمیت زیادی دارند را مشخص کرده و به هنگام اجاره خانه آنها را حتما مد نظر قرار دهید. اگر نمی دانید در اجاره خانه باید به چه نکاتی اهمیت دهید، ادامه این متن را با ما مطالعه کنید. ما به شما کمک می کنیم که منزلی بسیار راحت و با داشتن مهم ترین معیارها اجاره کنید.

 

مساحت خانه اجاره ای

 

یکی از مهم ترین و اساسی ترین فاکتورها خصوصا برای خانواده های بچه دار، مساحت خانه یا آپارتمان اجاره ای است. بچه ها برای آنکه بتوانند بازی کنند و به تفریحات مورد علاقه خود برسند نیاز دارند تا فضا و محیطی وسیع در اختیار داشته باشند. اگر خانه ای که شما اجاره کرده اید حیاط دارد که بسیار عالی است، اما اگر قصد دارید در یک آپارتمان زندگی کنید، بهتر است به هنگام اجاره یک منزل مسکونی به این مورد توجه داشته باشید تا منزلتان برای بچه ها نیز مناسب و قابل سکونت باشد.

 

نزدیکی به مراکز خرید

 

از دیگر امکاناتی که می توان برای اجاره خانه بیان کرد، نزدیکی آن به مراکز خرید است. این فاکتور باعث می شود تا شما هر زمان که اراده کردید بدون صرف زمان و به راحتی بتوانید به یکی از مراکز خرید مراجعه کرده و مایحتاج خود را فراهم کنید.

 

وضعیت ساختمان

 

یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید به هنگام اجاره خانه به آن توجه کنید، وضعیت ساختمان است. وضعیت درب ها و پنجره ها، شیر آلات، دیوارها، کابینت و کمدها، سرویس های بهداشتی و غیره را به خوبی بررسی کنید. در هر کدام از اینها نباید کوچکترین آثار خرابی وجود داشته باشد. سعی کنید قبل از اجاره یک بنا، همه را به دقت وارسی کنید تا کوچکترین ایراد و اشکالی مشاهده نکنید. در صورت بروز خرابی و آسیب در هر قسمت از ساختمان، حتما آن را با صاحب خانه در میان بگذارید تا قبل از آنکه در محل ساکن شوید، تمامی اشکالات برطرف شود.

نکات مهم در اجاره خانه

صبوری هنگام جستجو برای پیدا کردن یک منزل خوب

 

اگر موعد تخلیه خانه ای که در آن ساکن هستید در حال اتمام است، سعی کنید از یک یا دو ماه قبل به فکر پیدا کردن محلی جدید برای سکونت خود باشید. پیدا کردن یک خانه مناسب از اموری است که به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد و گاهی شما مجبور هستید روزها و هفته ها به دنبال خانه ای خوب و نرمال بگردید. پس با فراغ بال و آسودگی خاطر به دنبال سکونتگاهی با شرایط عالی باشید و به صورت عجله ای و با شتابزدگی عمل نکنید.

 

نبود رطوبت در منزل

 

برخی از خانه به خاطر هم کف بودن و یا مسائل دیگر ممکن است دارای رطوبت بوده و این برای کسانی که بیماری هایی مانند آرتروز دارند، بسیار آزار دهنده است. ضمنا رطوبت باعث ایجاد قارچ در خانه شده و مشکلات تنفسی برای کودکان و افراد مسن خانواده ایجاد می کند. اگر به هنگام ورود به یک منزل بوی نم و رطوبت را حس کردید، از اجاره آن خانه صرف نظر کنید.

 

وجود جای پارک ماشین

 

معمولا در مجتمع های آپارتمانی بزرگ، افراد برای پارک کردن ماشین خود مشکلی ندارند و به راحتی می توانند در پارکینگ مجمتع ها ماشین خود را قرار دهند. اما در خانه های ویلایی و خانه هایی که تنها چندین طبقه دارند و جای مشخصی به عنوان پارکینگ برای آنها در نظر گرفته نشده است، ممکن است پارک ماشین با دردسرهایی همراه شود.

 

فروشی نبودن خانه

 

برخی از مالکین خانه ها و یا آپارتمان ها به زعم خود بسیار آینده نگر و اقتصادی هستند و سعی می کنند از هر فرصتی برای سود بیشتر استفاده کنند. این افراد اگر قصد داشته باشند ملک خود را به فروش برسانند از اجاره دادن آن نیز صرف نظر نخواهند کرد.

اگر با چنین افرادی برخورد کردید، به هیچ عنوان زیر بار اجاره خانه و یا ملک آنها نروید؛ حتی اگر قیمت های بسیار مناسبی برای اجاره به شما پیشنهاد دادند. زیرا ممکن است خانه و یا ملک در زمانی به فروش برود که شما شرایط خوبی برای گشتن و پیدا کردن یک خانه جدید و مناسب را نداشته باشید.

نکات مهم قبل از اجاره خانه

انتخاب یک محله مناسب

 

از دیگر مسائل مهمی که به هنگام اجاره خانه به شدت باید مورد توجه باشد، پیدا کردن یک محله مناسب است. به عبارت دیگر یکی از مهمترین فاکتورهای اجاره خانه همین مورد است. همیشه محله ای را برای سکونت برگزینید که ساکنین آن از فرهنگ بالایی برخوردار بوده و امنیت زیادی در آن وجود دارد.

 

تناسب بودجه با میزان اجاره

 

اجاره کردن واحدهایی که نوساز هستند و در محله های بسیار خوب شهر قرار دارند، یکی از آرزوهای مشترک تمام مستاجران است. اما شما باید میزان درآمد و دریافتی روزانه خود را با مبلغ اجاره مقایسه کنید تا متوجه شوید که آیا این دو با یکدیگر تناسب دارند یا خیر. قرار نیست وقتی شما درآمد پایینی دارید در خانه هایی ساکن شوید که صاحبان ملک، قیمت های گزاف و نجومی برای اجاره از شما مطالبه می کنند. این کار فشار مالی مضاعفی را بر شما تحمیل خواهد کرد و جز نگرانی و اضطراب فایده دیگری نخواهد داشت.

 

نوشتن قرار داد

 

سعی کنید قرارداد اجاره را در یک بنگاه املاک معتبر بنویسید. در حین بستن و نوشتن قولنامه به همه جزئیات موجود در آن توجه کرده و اگر سوالی برایتان پیش آمد حتما از مشاور املاک بپرسید. سعی کنید از تمام کارهایی که در نگهداری ساختمان به عهده شماست سوال کرده و آن چه که وظیفه صاحب خانه است را نیز مشخص کرده تا بعدا مشکل خاصی ایجاد نشود.

 

پرداخت هزینه تعمیرات بنا

 

مستاجر باید قول دهد تا خانه اجاره ای را مانند خانه خودش بداند و سعی کند آن را به بهترین شکل ممکن حفظ و نگهداری کند و به هیچ نقطه ای از بنا به صورت عمدی آسیب وارد نکند و باعث خرابی نشود. اما گاهی ممکن است در اثر مسائل مختلف قسمتی از ساختمان مانند سقف، شیرالات و غیره دچار خرابی شود. برای اینکه درگیری بر سر این مسئله که چه کسی باید هزینه تعمیرات را بپردازد، پیش نیاید باید در هنگام نوشتن قولنامه این مورد صحبت شده و به خوبی ذکر شود که کدام هزینه ها بر عهده مستاجر و کدام هزینه ها بر عهده صاحب ملک است.

    پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    فراموشی رمز عبور

    ثبت نام