تماس با ما

آپارتمان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

خرید آپارتمان خوب

 

داشتن یک مسکن خوب از جمله مسائلی که همیشه ذهن بشر را به خود درگیر کرده است. در گذشته، اغلب خانه هایی که در شهرها مشاهده می شد، به صورت ویلایی بود اما با گذشت زمان و افزایش جمعیت، این نیاز ایجاد شد تا مجتمع های آپارتمانی نیز ساخته شوند و در اختیار متقاضیان منازل قرار بگیرند. به همین دلیل امروزه شاهد ساخته شدن تعداد زیادی آپارتمان در هر گوشه از شهر هستیم.

 

برای آنکه آپارتمان ها به اندازه منازل ویلایی راحت و قابل سکونت باشند، باید شرایط و ویژگی های خاصی داشته باشند. بهتر است اگر قصد خرید آپارتمان دارید، ملاک هایی که برایتان از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند را مشخص کرده و سپس به دنبال موردی باشید که تا حد امکان این ملاک ها را داشته باشد.

آپارتمان ها به دلیل نداشتن حیاط، ممکن است برخی محدودیت ها را برای ساکنین ایجاد کنند. به همین دلیل نیاز است تا شرایط خوب و مطلوبی برای زندگی در یک آپارتمان فراهم شود تا کمبود فضا را جبران کند. در این متن قصد داریم در مورد ملاک های اساسی که یک آپارتمان باید از آن برخوردار باشد صحبت کنیم. ادامه متن را از دست ندهید تا بتوانید بین معیارهایی که خود انتخاب کرده اید و آنچه باید یک واحد مسکونی آپارتمانی داشته باشد، تعادل برقرار کنید.

 

ویژگی های فنی ساختمان

 

یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود به یک آپارتمان، لفظ مناسب برای زندگی را اتلاق کرد، ویژگی هایی است که  در ساختن بنا به  آنها توجه شده است. در ادامه به برخی از ویژگی های یک آپارتمان خوب اشاره شده است.

ویژگی های خرید آپارتمان خوب

پایداری و مقاومت سازه

 

پایداری سازه ای محلی که قرار است شما خریداری کنید، از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجایی که کشور ما یک کشور زلزله خیز است، بنابراین در ساخت مجتمع های آپارتمانی باید به این نکته به صورت خاص و ویژه توجه شود. زیرا این مورد، موردی است که به صورت مستقیم با سلامتی و جان انسان ها سروکار دارد.

 

ورودی و راه پله های ساختمان

 

دقت داشته باشید که ورودی آپارتمانی که قصد دارید آن را خریداری کنید، باید عرض استاندارد و نرمال را برای رفت و آمد رعایت کرده باشد. عرض ورودی حتما باید بیشتر از یک متر باشد.

از دیگر نکات مورد توجه، طول و عرضی است که برای پله ها در نظر گرفته می شود. پله هایی با عرض 30 و ارتفاع 18 سانتی متر، بسیار استاندارد تلقی می شوند.

 

شرایط پارکینگ

 

شرایطی که برای ساخت پارکینگ نیز در نظر گرفته می شود، بسیار مهم است. معمولا استفاده از پارکینگ در فصل سرد سال از اهمیت بیشتری برخوردار است، پس پارکینگ ها باید به گونه ای ساخته شوند که در این فصل برای ماشین ها مشکل خاصی ایجاد نکرده و به دلیل یخ زدن ورودی، باعث سر خوردن وسیله نقلیه نشود.

 

سرمایش و گرمایش در آپارتمان

 

معمولا برای سرمایش آن دسته از واحدهای آپارتمانی که مساحت زیادی دارند، از سیستم های سرمایش مرکزی و برای گرمایش نیز از مواردی مانند دیگ های چدنی و یا فولاد و همچنین فن کویل های سقفی استفاده می کنند. اما برای واحدهایی با مساحت های کمتر از هزار متر مربع، بهتر است گرمایش و سرمایش به صورت جداگانه صورت پذیرد.

نکته دیگری که در رابطه با افزایش راندمان سیستم های گرمایش و سرمایش باید به آن اشاره کرد، عدم اتلاف انرژی در آپارتمانی است که انتخاب کرده اید. این مورد می تواند مشکلات شما را برای گرم کردن و سرد کردن منزل کاهش دهد و با کاهش مصرف انرژی، هزینه های شما را نیز کاهش دهد.

خرید آپارتمان

تاسیسات مربوط به آب و برق

 

برای لوله کشی آب بهتر است از لوله های چدنی و یا لوله پولیکاهای فشار قوی استفاده شود تا مقاومت خوبی از خود نشان داده و به راحتی دچار مشکل و خرابی نشوند.

برای برق کشی نیز سیم های به کار گرفته شده باید کاملا استاندارد باشند. داشتن سیم کشی  اضطراری و تعداد بالای فیوز در سیستم برق در یک آپارتمان، مزیت محسوب می شود.

 

وجود امکانات جانبی

 

از دیگر مواردی که می تواند امکانات یک آپارتمان را کامل تر کند، وجود انباری، سیستم اطفای حریق، شیوه های نوین دفع زباله ها و وجود بالکن است که باعث ایجاد راحتی بیشتری برای شما می شوند.

 

شرایط داخلی آپارتمان

 

مواد و مصالحی که برای تجهیز آپارتمان در نظر گرفته شده است، نیز می تواند بر روی مناسب بودن آن برای زندگی تاثیرات زیادی داشته باشد.

کفپوش های آپارتمان باید از جنسی ساخته شده باشند که مقاومت بالایی داشته و در اثر رفت و آمدهای زیادی و وارد آمدن ضربه، دچار خرابی و آسیب نشوند.

کابینت های داخل آشپزخانه نیز باید دوام و زیبایی بالایی داشته باشند. نکته ای که در مورد کابینت ها باید به آن توجه کرد تعداد و نحوه قرار گیری آنهاست.

پوشش دیوار ها نیز باید قابلیت شستشو داشته و دوام و پایداری مناسب آن، شما را از رنگ آمیزی مجدد و یا استفاده از کاغذهای دیواری، حداقل برای چند سال بی نیاز کند.

 

موقعیت قرار گیری ساختمان

 

سعی کنید مجتمعی را برای زندگی انتخاب کنید که به مراکز خرید، ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز درمانی و غیره نزدیک باشد.

 

چه نکاتی را باید به هنگام خرید یک آپارتمان مد نظر قرار دهید؟

 

مجتمع هایی که بیشتر از چهار طبقه دارند، حتما باید دارای آسانسور باشند. برای خرید آپارتمان در مجتمعی با بیش از 4 طبقه که آسانسور ندارد بهتر است با صبر و فکر بیشتری تصمیم گیری کنید.

آبی که برای آشامیدن و استفاده های روزانه در ساختمان جریان دارد، باید کیفیت خوبی داشته باشد.

اگر به سر و صدا حساس هستید و این مورد آرامش شما را به هم می ریزد، از خرید آپارتمان در طبقات پایین مخصوصا طبقاتی که بر روی پارکینگ ها قرار دارند، خودداری کنید.

در ساختمان هایی که ارتفاع زیادی دارند، طبقات آخر ویو و منظره بسیار زیبایی را در اختیار ساکنین قرار می دهند. تماشای این منظره برای کسانی که به دلیل زندگی در آپارتمان ها از داشتن حیاط بی بهره هستند، می تواند جایگزین خوبی باشد.

بهتر است در هر طبقه یک واحد وجود داشته باشد اما اگر این مورد فراهم نیست به جزئیاتی مانند داشتن یک راهروی اختصاصی برای هر واحد توجه داشته باشید.

    پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    فراموشی رمز عبور

    ثبت نام